CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS

my thoughts, my point of view, my general


Friday, March 27, 2009

go go

i support every single indonesian musician to show off their talent. i appreciate their efforts to add the music variation in indonesia. but, big question come up to my mind : do they make it valuable to be heard?
i'm asking that because i heard songs that, mmmmmmmm, looked like made haphazardly. i dont mention who, but many people have the same thoughts like i have. the rhyme, the music, and any components i dont know, just ruin the song. the arise of indonesian music is not supposed to be ruined by this kind of musician. actually, there are lots of great musicians that have much more ability to produce and make great songs. and NAME. YES, NAME!!!!!
hahahahahahaha, there are a lot of silly names of new bands of musician that make me laugh. sorry, no offense, but kuburan?????
HAHAHAHAHAHAHAHA
laugh to death
please pick better INDONESIAN name. you dont have to pick any english name, or u will be called as a gengsi person by other people ( however, what's wrong with pick any english?)

5 comments:

GrimmJaw said...

Masih ada banyak nama band yang keren-keren.

Siksa Kubur
Makam
Lontong Balap
Sendal Jepit
Mesin Tempur
Panas Dalam

hush-shush said...

gw juga gimanaaaaa gitu sama musik indonesia. sbnr nya menurut gw, org indonesia tuh kreatif2. udah keliatan kok dari segala aspek, ga cuma musik doang.

cuman knp ya, gw malah muak aja kalo dgr musik yg aneh2 kayak melly:

"i just wanna say i love you" kata2 itu di ulang sampe akhir lagu.

terus, kayak lagu "cos, because, aku nggak tahan lagi" apalah itu judulnya.

kalo menurut gw, kayaknya belom saatnya musisi indo "ber-experiment" dengan lagu nya. mending bikin lagu normal yg bagus dulu aja dah.

GrimmJaw said...

Gw ngga suka sama lagunya Melly yang lo sebut itu Qis, tapi gw akuin konsep lagu itu JAUH lebih bagus dari pada lagu-lagu indo lainnya.

i am siska said...

yap, bener banget kalian berdua
hueh,capek bgt dah dengerin lagu2 ga penting gitu
kasian bgt sm musisi indonesia lainnya yang kualitasnya jauh lebih berbobot
aku bingung deh,kenapa ada perusahaan rekaman yang mau ngebiayain lagu2 begitu? apa emang orang indonesia rata2 suka sama lagu2 yang kayak gitu ya?

GrimmJaw said...

Weh, lo ngejawab pertanyaan lo sendiri.

Perusahaan rekaman tau bahwa emang nyatanya, udah FAKTA, kalo justru lagu-lagu kacangan gitu laku di pasaran Indonesia. Yah udahlah mereka seneng-seneng aja ngebiayain band bobrok gitu, wong lagunya laku trus mereka dapet duit banyak.